Daarmee zouden ze zelf de mobiliteit kunnen betalen. Wat ze overhouden mogen ze dan houden. Het is maar de vraag bij hoeveel werkgevers deze optie mogelijk is. En als deze optie mogelijk is, is het maar de vraag hoelang de overheid deze extra inkomsten onbelast laat.
Leaseauto
De leaseauto is voor velen een statussymbool. Voor anderen is het vooral een gemak. Eens in de bijvoorbeeld drie jaar een leuke nieuwe auto uitkiezen en voor de rest zonder zorgen rijden. Een paaltje geraakt? Niks aan de hand, het wordt heel snel gemaakt. Voor niks, en in de tussentijd hoef je niet met de bus, nee je kunt gewoon gebruik maken van een andere luxe wagen.Tanken is ook gratis. Soms zelfs in het buitenland. Dan ga je met de auto op vakantie en volgooien maar. Het enige nadeel is dat je niet eens meer de moeite doet om zuinig te rijden. Alles wordt toch betaald. O ja, de wegenbelasting en verzekering betaal je natuurlijk ook niet.
En dan de bijtelling. Ja die is er en die is ook niet laag. Tenminste als je voor een normale wagen gaat. Want je kunt ook een lagere bijtelling hebben als je kiest voor een schoner model. Dan wordt de 25% ineens 20% of zelfs 14%.
Die bijtelling is er nu eenmaal, maar daarvan weet je vantevoren hoeveel die is. Die wordt niet meer of minder door het aantal kilometers of het aantal schade-/pechgevallen. Leasen blijft dus een heel aantrekkelijke optie.
0 comments:
Post a Comment